Tuesday, August 2, 2011

Saturday, July 16, 2011

RILEK...

Aku tak jumpa gambaq nak uplod...

Esok Aku cari Lagi...

Wednesday, July 6, 2011

BERSIH...


Puisi: A. Samad Said
Muzik: Az Samad
Peludah Warna
Kuasa gusar kini menggelegak murka;
warna kuning diisytihar racun terbisa.
Diragutnya baju-T segeram tenaga
dan diumum itulah busana bahaya.

Tapi, kita jahit semula perca kain,
menjadikannya panji terindah dan tulen.
Warna kuning yang teramat tenang dan syahdu
kita kembalikan damai ke dalam qalbu.
Kini cahaya mentari mungkin diramas
dan sinar kuningnya juga mungkin dicantas.
Memanglah mereka kini peludah warna
sedang menghimpun lendir kahak sebanyaknya.
Kerana nikmat amat lama berkuasa,
kuasa pun seolah menjadi hartanya.
1. 7. 11. A. SAMAD SAID
Kopi terus dari sini...

Monday, July 4, 2011

SAPA TAK PAHAM DIA BANGANG...

"Kerajaan Barisan Nasional tidak semestinya menjadi Kerajaan Malaysia.Kalau Pakatan naik bentuk Kerajaan baru dan ulang balik benda sama...kita join balik pembangkang masa tu.Dan teruskan lah proses ni sehinggalah satu masa nanti...kerajaan yang ada tak kiralah apa parti sekalipun kerajaan rakyat yang mendahulukan rakyat.."

Cilok dari sini...

Saturday, July 2, 2011

Monday, June 27, 2011

Friday, June 24, 2011

Saturday, June 11, 2011

UDAH LE KOME...

Bapak aku dah besara...

Dan dia dapat Kad Pesara Kerajaan Malaysia...

Dan ini pebincangan anak beranak...

Aku: Siap ada tulis nama isteri kat kad...

Mak aku: Bagi mak tengok sat kad tu...

...

Mak aku: Nasib baik ada satu ja nama isteri...

...

Har...Har...Har...

Monday, June 6, 2011

Monday, May 16, 2011

DAH LAMBAT DAH...

apa nak bagi kat cikgu untuk hari guru esok???

saleh: bagi salam...

hajar: bagi tumpuan yang penoh...

Tuesday, May 3, 2011

BANGANG...

Cerita tivi kat malaysia, guna amah warga indonesia...

Cerita tivi kat indonesia, pun guna amah warga indonesia...

Maling sungguh...

Friday, April 29, 2011

PECAH HANCOQ LEBOQ...

Aku : macam ada bau nasi ayam ja...

Mak Aku : nasi ayam tak da, nasi nak bagi ayam ada...

Begurau pulak...

Wednesday, April 27, 2011

PADAN MUKA...


Barang panas di sekolah-sekolah berdekatan...

Tuesday, April 26, 2011

FIXI...



"Tahniah kepada Syahid yang menjadi pemenang hari ketiga, dengan berkata "anak ikan" pada jam 10:01 am! Cabaran untuk hari keempat akan diumumkan sebelum jam 8am nanti :-)"


Har...Har...Har...

Sapa2 yang ke pesta buku...

Anda berpeluang memenangi tiga naskah novel baru fixi secara percuma...

Tengak page fixi di facebook kalau nak tau...

Aku dah dapat, anda bila lagi???

Friday, April 22, 2011

SYASYA...

Syasya seorang yang gemok. Syasya seorang perempuan yang gemok. Syasya sering disisihkan oleh rakan-rakannya. Sebenarnya Syasya bukan pun mempunyai rakan-rakan, Syasya memang disisihkan oleh orang ramai. Dua ekor arnab yang dibelanya mati selepas dua minggu dibeli. Hamsternya pula, seekor mati,manakala tiga lagi berjaya melepaskan diri. Kaki Syasya sudah banyak kali masuk ke dalam lubang jamban. Telefon bimbitnya pun sudah sebiji masuk ke dalam lubang jamban. Hidupnya penoh dengan kehinaan.

Bersambong...

Tuesday, April 19, 2011

HOLD MY HAND - ALAN HUTTON





Ok, aku bagi lirik sikit...

I hear the flower's kinda crying loudThe breeze's sound in sad
Oh no
Tell me when did we become,
So cold and empty inside
Lost a way long time ago
Did we really turn out blind
We don't see that we keep hurting each other no
All we do is just fight

Now we share the same bright sun,
The same round moon
Why don't we share the same love
Tell me why not
Life is shorter than most have thought

Hold my hand
There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what we have left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit of me and you
For another chance
And let's pray for a beautiful world
A beautiful world I share with you

Children seem like they've lost their smile
On the new blooded playgrounds
Oh no
How could we ignore
heartbreaking crying sounds
And we're still going on
Like nobody really cares
And we just stopped feeling all the pain because
Like it's a daily basic affair

No matter how far I might be
I'm always gonne be your neighbor
There's only one small planet where to be
So I'm always gonna be your neighbor
We cannot hide, we can't deny
That we're always gonna be neighbors
You're neighbor, my neighbor
We're neighbors

So hold my hand
There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what have left behind

So hold my hand
There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what have left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit of me and you
For another chance
And let's pray for a beautiful world
A beautiful world I share with you

Akak aku kata lirik kaler hijo tu pasal poligami...

Aku iakan aje...


Kenal Maher Zain???

Monday, April 18, 2011

KEH...KEH...KEH...

Ini keja member aku...

Baik punya ambek gambaq lantai...

Saturday, April 16, 2011

PUTERI SEJINJANG...

Aku tahu...

Bahwa ketika ada penguasa yang memisahkan manusia-manusia menjadi dua kelompok yang berlawanan...

Aku akan tetap bersama rakyat...


Friday, April 8, 2011

Tuesday, April 5, 2011

...

Nanti aku update...

Rilek...

Rilek...

Rilek...





Monday, March 28, 2011

CEWAH...

Lokasi : Muzium Negara, Kuala Lumpur...

Monday, March 21, 2011

Friday, March 11, 2011

BELAS...

Ini buku pinjam...

Dan sudah dipulangkan...

Memang kena sekolah bila baca buku ini...

Sekian...

Sunday, February 27, 2011

SEMBILAN...


Ok...

Sebenarnya ini buku ke-4 yang aku baca...

Dah banyak yang aku baca, tapi malas nak post...

Ini Detektif Hantu versi novel ringan daripada Gempak Starz...

Karya Nazri M Annuar...

Orang yang sama menulis Karipap-karipap Cinta...

Friday, February 18, 2011

JADI...

Bukit Broga...

Udah macam ulor sawe teman nengoknye...

Sabor je la...

Thursday, February 17, 2011

Sunday, February 13, 2011

Friday, February 11, 2011

AHA...

Nanti aku post sesuatu yang infomatik...

Wednesday, February 9, 2011

MAGING...

Jongkang jongket daripada Mat Jan...

Tak nak banyak cerita...

Tuesday, February 1, 2011

Thursday, January 27, 2011

...

Aku benci perkara yang melibatkan hati dan perasaan...

Tuesday, January 25, 2011

TUGASAN BERNOULLI AKU TAK SIAP LAGI...

Rambut aku panjang sebab tak potong ja...

Mana ada bila mencuri, rambut jadi panjang sejengkal...


PROMOSI...



GURINDAM GAMELAN MERUPAKAN SEBUAH LAGU GUBAHAN DATO' JOHARI SALLEH, ARAHAN EN MOHD ADZAN MOHD FADZIL YANG AKAN DIPERSEMBAHKAN SEMPENA DUA KONSERT BERLAINAN.

1) KONSERT DIRAJA UKM 2011
-DECTAR,UKM
-8.30 MALAM
-29 JANUARI 2011

2)KONSERT ORKESTRA UKM 2011
-DECTAR,UKM
-8.30 MALAM
-30 JANUARI 2011

DIJEMPUT HADIR BERAMAI-RAMAI UNTUK MENYAKSIKAN PERSEMBAHAN OLEH PARA PEMUZIK UKM.

Nak tiket habaq mai kat aku...

Kopi pes terus dari sini...

Sunday, January 23, 2011

Wednesday, January 19, 2011

Tuesday, January 18, 2011

SURAT BUAT WAKIL RAKYAT - IWAN FALS




Lirik Lagu Iwan Fals - Surat Buat Wakil Rakyat
Untukmu yang duduk sambil diskusi
Untukmu yang biasa bersafari
Di sana, di gedung DPR

Wakil rakyat kumpulan orang hebat
Bukan kumpulan teman teman dekat
Apalagi sanak famili

Di hati dan lidahmu kami berharap
Suara kami tolong dengar lalu sampaikan
Jangan ragu jangan takut karang menghadang
Bicaralah yang lantang jangan hanya diam

Di kantong safarimu kami titipkan
Masa depan kami dan negeri ini
Dari Sabang sampai Merauke

Saudara dipilih bukan dilotre
Meski kami tak kenal siapa saudara
Kami tak sudi memilih para juara
Juara diam, juara he’eh, juara ha ha ha……

Wakil rakyat seharusnya merakyat
Jangan tidur waktu sidang soal rakyat
Jangan tidur waktu sidang soal rakyat

Wakil rakyat bukan paduan suara
Hanya tahu nyanyian lagu ’setuju’
powered by lirik lagu indonesia

Mungkin sebab semangat PRK...

Aku post kan lagu ni...

Downlod di sini...


TENANG...

Aku tak ramah dengan orang yang aku tak kenal...

Maaf...

Thursday, January 13, 2011

SYARIKAT RM2...

Satu malam...

Aku berbincangan dengan seorang rakan...

Pasal masalah negara...

Bukan aku: sekarang ni semua nak duit, masuk jamban pun guna duit...

Aku: KLCC sampai ada jamban kena bayaq 2ringgit...

Bukan aku: tu la pasal...

Aku: aku rasa ada tukang cuci kot dalam jamban tu...

Bukan aku: yang bayaq dua kupang pn ada tukang cuci...

Aku: yang tu cuci jamban, yang dua ringgit ni tukang cuci juboq, sebab tu mahal...

Wednesday, January 12, 2011

Thursday, January 6, 2011

KEINTELEKTUALAN...




Apa lagi yang boleh dibuat di muzeum???

Lokasi : Paser Salak...

Wednesday, January 5, 2011

Tuesday, January 4, 2011

1 SUDAH...


Ini buku lama, tapi aku baru dapat...

Malas nak review...

Tengok sini...


Sunday, January 2, 2011