Thursday, September 10, 2015

LAKI GARDEN


tajuk: Laki Garden

penulis: Fazleena Hishamuddin, Pnut Syafinaz, Sofia J. Rhyland

penerbit: Studio Anai Anai

harga: RM20

muka surat: 120 halaman

bila bini berbicara sweet-sweet tentang laki mereka,
burung-burung pun berkicau riang

blurb:

"Laki mereka tak romantik. Tetapi, mereka bahagia jewr!"
Sinaganaga, mangsa cinta, ahaks.


Buku ini adalah himpunan cerita daripada tiga orang bini tentang laki mereka. Apapun, ini bukan cerita keluh-kesah kerana laki mereka tak romantik. Bukan juga cerita yang membanding-bandingkan laki romantik dengan laki tak romantik. Dan, jauh sekali cerita 'di dalam kelambu'. (Cerita 'dalam kelambu' biarlah kekal di dalam kelambu sahaja ya.)

Ini kisah sweet-sweet yang menjadi tali pengikat hubungan mereka. Tali yang kita tak boleh nampak dengan mata kasar, tetapi kita tahu tali itu ada di situ...

Pada mereka, romantik orang lelaki ni tidak semestinya datang dalam bentuk kata-kata manis pada kad ucapan ulang tahun, atau sejambak bunga, atau sekotak cokelat, atau sebungkus gula-gula. Kadang-kadang ia datang dalam bentuk perbualan seharian seperti, "Gulai lemak telur itik campur belimbing buluh yang awak masak semalam tu ada belen lagi tak? Saya nak bawa bekal pergi kerjalah. Sedap!"

Atau barangkali dalam bentuk, "Selalunya, laki I suruh I tidur dulu nyenyak-nyenyak supaya I tak terganggu dengan dengkur dia yang macam bunyi traktor tu. Sweet-kan!"

Mmm, how lucky they are... kan!?

- OP Zaharin -
Setiausaha Pertahanan Sindiket Sol-Jah

No comments:

Post a Comment