Monday, November 2, 2015

DI BALIK SERBAN


tajuk: Di balik Serban (edisi kedai buku Pelacur Kelas Pertam)

penulis: Melati Rahim

penerbit: Merpati Jingga

harga: RM21

muka surat: 209 halaman

blurb:


Kisah Di Balik Serban adalah kisah yang ditulis berdasarkan kisah benar. Shuhada merupakan seorang anak, isteri dan perempuan yang menjadi mangsa dalam setiap keadaan. Setiap mimpi indahnya bertukar gelap dan tidak bercahaya selepas dia dirogol bakal suaminya iaitu Alias. Alias seorang ustaz lepasan Mesir menjadi pilihan ibu bapa Shuhada sedangkan Azam bekas tunang Shuhada ditolak hanya kerana belajar di Malaysia. Kehidupan Shuhada penuh dengan kesakitan dan kesengsaraan, setelah beberapa kali keguguran Shuhada akhirnya dinasihatkan untuk tidak lagi mengandung. Kesakitan Shuhada bertambah apabila Azam meninggal dunia akibat kemalangan. Sejak hari itu Shuhada sering berada di dalam alamnya sendiri bersama Azam. 

"Hari perkahwinanku adalah permulaan hidupku sebagai hamba buat suami sendiri. Ya, mungkin aku patut digelar pelacur. Pelacur kelas pertama."

“Jika mimpi itu satu kebahagiaan, apa perlu kau bangunkan aku dari lamunan?”
 
“Aku mencari tuhan pada setiap penjuru ruang dan alam, namun aku gagal. Apakah Tuhan sudah pekak dan bisu sehingga tidak lagi mahu mendengar rintihanku? Atau sebenarnya tuhan sudah mati?”

No comments:

Post a Comment