Monday, November 2, 2015

MEMBEDAH P. RAMLEE (TIADA DALAM STOK)


tajuk: Membedah P. Ramlee

penulis: Daniyal Kadir

penerbit: DuBook Press

harga: RM25

muka surat: 207 halaman

penerangan:

Mengapa Abang Ramlee tidak mahu berlakun lagi?

“Saya dah tua. Dah lama saya berlakun. Orang-orang pun dah tak suka saya lagi. Peminat-peminat saya pun semua dah kawin dah beranak dan dah sembahyang.

"Kalau P. Ramlee berlakun siapa nak tengok. Nanti budak-budak universiti tanya apa kelulusan P. Ramlee tu.”

- Petikan temubual dengan P.Ramlee,1968.
---

"Buku Membedah P.Ramlee ini bukan buku biografi atau pun ulasan teknikal filem. Namun ianya lebih kepada catatan-catatan pengalaman peribadi aku menonton filem-filem P.Ramlee. Apa yang aku nampak dan aku rasakan."

-Daniyal Kadir, Penulis Membedah P.Ramlee.

No comments:

Post a Comment