Saturday, March 28, 2015

LELAKI SIMPANAN (TIADA DALAM STOK)


tajuk: Lelaki Upahan

penulis: Sinaganaga, Mohzan OP Zaharin, Tok Rimau, Mat Jan, Pipiyapong, Pelangi bin Awan, Jigo, Azzam Supardi, Zaki 'Kangaq' Zainol, Bahruddin Bekri, Jasdy Syarman, Zan Zaini Sharudin

penerbit: Sindiket Sol-Jah

harga: RM20

muka surat: 143 halaman

penerangan:

Ditulis oleh 12 komrad Sindiket Sol-jah dan kawan-kawan yang kita suka. 

Kisah suka duka sebuah dream team yang lebih kurang sama taranya dengan pasukan Harimau Malaya yang negara kita ada sekarang.

Jika anda pernah memiliki novel Siapa Kekah Bidan Sepiah, novel ini masih dalam universe yang sama.

blurb:

"Tak lelakilah kalau tak main bola, tak tengok bola kat tivi kedai mamak, bro!"

Kata Berahim Prewel Mati sambil menggaru-garu celah kelangkang sport short warna merah yang dia sedang pakai. 'Balls' dia kena gigit tungau dan semakin digaru semakin menggila gatalnya.

Ini adalah selingkar kisah lelaki-lelaki Kampung Fatimah Kacip yang bermain bolasepak persahabatan dengan pasukan kampung sebelah untuk merebut piala District Officer (DO) yang penuh dengan skandal rasuah, lemah urus tadbir, doping, lemah urus tadbir dan sex 'runcit-runcit'.


Cerita ini mungkin tidak akan memenangi hati juri Hadiah Sastera Perdana Malaysia pun - tetapi, inilah kisah mereka. Kisah suka duka sebuah dream team yang, mmm, lebih kurang sama taranya dengan pasukan Harimau Malaya yang negara kita ada sekarang.

"Bukan Salah padang ni, bro! Salah tungau ni! Tungau!"

Kata Berahim Prewel Mati, mengulas kekalahan demi kekalahan pasukan Harimau Malaya, errr, maksud saya, pasukan Kampung Fatimah Kacip FC apabila ditanya oleh orang suratkhabar.

No comments:

Post a Comment