Thursday, December 1, 2016

SUATU HARI NANTI MANUSIA AKAN MELUPAKAN TUHAN (TIADA DALAM STOK)


tajuk: Suatu Hari Nanti Manusia Akan Melupakan Tuhan

penulis: Fahmi Mustaffa

penerbit: Simptomatik Press

harga: RM25

muka surat: 408 halaman

blurb:

Pada tahun 2112 Masihi, manusia akan melupakan Tuhan. Agama dipakai seperti persalinan sutera – setiap orang memakainya mengikut agenda peribadi, terlihat suci dan mewah sekali.


Asyik sekali manusia berbalahan, - sehinggalah pada tahun 2060 Masihi, Gempa Mega dan TsunamiRaya menjadi anarki teragung, memusnahkan peta dunia yang kita kenal hari ini. Sebahagian daripada Amerika Syarikat tenggelam. Malaysia sudah terhapus ditampar Gempa Mega dan Tsunami Raya yang berjujukan; hanya tinggal sebuah dataran besar, diberi nama neo-Kuala Lumpur yang ditadbir oleh Tuan Presiden maha haloba.


Razieff adalah neo-Human yang didatangi mimpi tentang Tuhan. Anak tunggal saintis neo-Human Mama Juwita, dia berkelana menemui Buhaira’, seorang ulama tunggal neo-Human yang masih hidup untuk mempelajari suatu rahsia agung.



Sejarah adalah roda dan penghukum tegar kepada yang melupakan. Nafsu manusia yang terdidih bergumpal menjadi amukan perang di akhir zaman, sebelum menunggu Isa al-Masih. Ada rahsia di antara Buhaira’ dan Tinta Pujangga, juga tentang Bahtera Nabi Nuh yang akan menyelamatkan mereka. Mungkinkah Suatu Hari Nanti, Manusia Akan Melupakan Tuhan?

No comments:

Post a Comment